Zawsze uważałem, że podróże kształcą nie tylko pod kątem geograficznym czy historycznym mnie zawsze bardziej interesował wątek socjologiczny.

 
szycie miarowe
W mojej ostatniej podróży do Włoch znowu zauważyłem coś z czym wcześniej się nie spotkałem.
To, że włosi bardzo dbają o swój wygląd wiemy chyba wszyscy. Są bardzo czyści, dbają o kondycję fizyczną oraz włosy. Są zawsze dobrze ubrani.

Dziś właśnie chciałbym napisać o tym w co ubierają się włoscy mężczyźni. 
Na pewno każdy z Was oglądał kiedyś jakiś film o włoskiej mafii. W każdym takim filmie zawsze jest wątek garniturów. Gdy któryś z bohaterów takiego filmu osiąga sukces pierwsze swoje kroki kieruje do sklepu z garniturami czy butami.

Często ważne sceny rozgrywają się w pracowniach krawieckich, gdzie szef mafii jest mierzony, a kilku krawców doradza w kwestii materiałów czy fasonów. Okazuje się, że nie tylko ludzie z mafii włoskiej i filmów ogromną wagę przywiązują do wyglądu i jakości.
Stolicą europejskiej mody jest oczywiście Mediolan, a we Włoszech nie ma mężczyzny, który nie ma chociaż jednego garnituru szytego na miarę. 

Postanowiłem sprawdzić jak to wygląda w Polsce. Wpisałem w wyszukiwarkę "szycie na miarę" i okazało się, że faktycznie w kilku większych miastach są pracownie, które zajmują się szyciem garniturów na miarę, jednak zainteresowanie jest niewielkie. 
Najczęściej jest tak, że firmy oferujące takie usługi są odwiedzane przez stałych klientów, którzy doceniają wysoką jakość tego typu rzeczy.
Mam nadzieję, że my też kiedyś do tego dojrzejemy.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentarze :

Prześlij komentarz